Amadrea

To jest forum gry Amadrea (wersja beta:P)


#1 2008-07-19 21:27:31

Ahrairah

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-07-03
Posty: 13
Punktów :   

Profesje

Ok, to nie są wszystkie profesje, chciałabym prócz tego wprowadzić jeszcze artystę, łowcę i kupca. Niektóre z tych klas poniżej już istnieją, wiem, przedstawiam jedynie opisy, bo z tego co pamiętam, obecnie przy wyborze profesji pojawiają się "silnikowe" informacje (ale mogę się mylić )
Wzorowałam się na opisach z książki, niektóre zdania to cytaty, inne starałam się jakoś przerobić, zachowując ich sens.



Wojownik
Wszyscy wiedzą, że wojowie najlepiej czują się na polu bitwy, wśród szczęku broni, dźwięku bębnów wojennych i furkotu proporców. Wojownicy wybierają przeważnie jeden typ broni, by przez następne lata szkolić się we władaniu nią, każdy z nich opracowuje też własną strategię walki, również samodzielnie dobiera najodpowiedniejszą dla siebie zbroję, tarczę czy hełm. Wojownik ceni sławę i bogactwo, marzy o swoistej nieśmiertelności: dąży do tego, by poprzez swoje czyny, męstwo i siłę zasłużyć na miano bohatera, którego sławić będą następne pokolenia, a jego imię nigdy nie zostanie zapomniane. Wojowie oddani są swej ojczyźnie i gdy ta jest w potrzebie, bez chwili wahania ruszają do boju w jej obronie. Przeważnie zaciągają się do różnych oddziałów, ale wielu z nich działa w pojedynkę, służąc temu, kto zapłaci więcej oraz zapewni wikt i opierunek. Charakteryzują się ponadprzeciętną wytrzymałością, lojalnością i  odwagą. Skorzy do współpracy, pomocni i charyzmatyczni, są wzorem dla młodzieńców i obiektem westchnień wielu panien.



Myśliwy
Myśliwi to ludzie lasu, którzy większą część swojego życia spędzają w kniei aniżeli w mieście. Przeważnie wybierają żywot samotników, a ich głównym zajęciem jest rzecz jasna polowanie na dzikie zwierzęta. Doskonale orientują się w terenie, znają rzadko uczęszczane szlaki, bez problemu potrafią wytropić niemal każde stworzenie. Znają się na wnykach i pułapkach, dobrze władają łukiem. Dobry łowczy ma opanowaną sztukę przetrwania w trudnych warunkach. Umie na przykład  zbudować szałas, rozpalić ognisko, odnaleźć źródełko wody czy określić kierunek świata. Myśliwi są często wynajmowani jako przewodnicy, w roli których sprawdzają się znakomicie. W miastach pojawiają się rzadko, głównie po to, by sprzedać zwierzęce skóry, mięso bądź poroża – w końcu i myśliwy musi jakoś na życie zarobić. Pułapki i broń, którą się posługują są zazwyczaj ich własnej roboty. Kiedy pojawiają się w siedzibach ludzkich, często proszeni są o opowiedzenie jakiejś historii, lub sprawozdanie na temat stanu zwierzyny w okolicznych lasach. Dawni myśliwi i ci, którzy ze względu na wiek postanowili zrezygnować ze swojego rzemiosła, zajmują się ziołolecznictwem i wytwarzaniem smarowideł na różne dolegliwości.



Pieśniarz
Bardowie, którzy przybywają do miasta zawsze wzbudzają duże zainteresowanie wśród miejscowych. Jako że wiele podróżują po całym świecie, mają sporą wiedzę na temat tego, co dzieje się w sąsiednich miastach i wioskach, są dzięki temu pewnego rodzaju łącznikami między poszczególnymi księstwami. Układają wiersze, dzielą się nowinami, opowiadają ciekawe historie i znają wiele legend. Pieśniarze są charyzmatyczni, pięknie się wysławiają, potrafią natychmiast przykuć uwagę. Swymi zabawnymi rymowankami i piosenkami rozweselają zarówno starych jak i młodych, panie oraz panów.  Są sprytni i wyjątkowo bystrzy. Mają spory dystans do życia i potrafią śmiać się ze swoich niepowodzeń.  Bronią pieśniarza są słowa, nie przepada on za rozlewem krwi, nie miesza się również w sprawy polityczne państwa. Bardowie tworzą czasem grupy i wspólnie wędrują od miasta do miasta, zapewniając ich mieszkańcom wspaniałą rozrywkę. Świetnie tańczą, grają na wielu instrumentach, a ich znakiem rozpoznawczym są barwne, oryginalne stroje, ozdabiane dzwoneczkami, frędzlami, koralikami lub piórkami.



Rzemieślnik

Nie ma wątpliwości, że rola rzemieślnika w gospodarce jest bardzo ważna, ponieważ to właśnie rzemieślnik jest jej siłą napędową. To on wytwarza ogromną większość dóbr, które później sprzedają okoliczni handlarze. Podstawą pracy każdego rzemieślnika jest dobrze wyposażony zakład, w którym ma on wszystkie niezbędne przyrządy i surowce. Do grupy rzemieślników zaliczają się m.in. szkutnicy, płatnerze, zbrojmistrze, kaletnicy oraz kowale. Ciągle szkolą swoje umiejętności wytwarzając coraz to bardziej skomplikowane wyroby. Przeważnie swój towar sprzedają kupcom, gdyż nie chcą zaprzątać sobie głowy obsługą klientów. Niecodzienne przedmioty wytwarzają na zamówienie, za co oczywiście pobierają specjalną opłatę. Rzemieślnicy wierzą w siebie i swoje umiejętności. Są fachowcami, którzy do wszystkiego doszli samodzielnie i utrzymują się z pracy własnych rąk. Kiedy nie mają zajęcia, zaczynają się nudzić i robią się nerwowi.



Mag
Magowie są niezwykle dobrze wykształconymi osobami, które pragną poznać zasady rządzące otaczającym ich światem. Są poważani ze względu na swoje oczytanie i twórcze myślenie. Potrafią rozwiązać wiele problemów, a często te ostatnie są pretekstem do kolejnego wielkiego odkrycia. Mag jest kojarzony z osobą starszą, nierzadko mieszkającą samotnie w domu pełnym różnego rodzaju manuskryptów, starych ksiąg i przedziwnych sprzętów, służących prowadzonym badaniom. Magowie przez całe swoje życie odkrywają w świecie nowe zasady i zależności. To uczeni,  którzy wierzą, że pewnego dnia wszystkie prawa władające życiem zostają wyjaśnione. Są niekiedy nazywani dziwakami, ponieważ uczenie się wysławiają i całymi dniami siedzą z nosem w książkach. Każdy mag posiada w sobie iskrę jednego z żywiołów. Po ustaleniu, ku jakiemu z tych elementów natury skłania się jego magiczna siła, zaczyna pobierać nauki na uniwersytecie, by kiedyś, w przyszłości, osiągnąć mistrzostwo w swej dziedzinie. Przeważnie też charakter maga jest w jakiś sposób powiązany z wybranym żywiołem.  Niektórzy potrafią władać kilkoma z nich, ale jest to sztuka trudna do opanowania i wymaga wielu lat praktyki.



Rzezimieszek
Rzezimieszkowie to łotrzyki wszelkiej maści: kieszonkowcy, oszuści, koniokrady i rabusie. Najlepiej czują się w grodach i miastach lub gospodach, gdzie okradają podróżnych. Mają sprawne dłonie i bystre oczy. Rozglądają się tylko za okazją, by się obłowić. Pieniądze liczą się dla nich najbardziej. Żaden z nich nie zważa na jakikolwiek kodeks czy ludzkie życie. Ważne są tylko ostry nóż i szybkie nogi. Niektórzy z nich są niepozorni i doskonale wtapiają się w tłum. Stawiają najczęściej na spryt i inteligencję. Inni mają zwaliste ciała i paskudne gęby, po których od razu widać zacięcie do wszelkich burd i bijatyk. Złodzieje to osoby cwane i bezwzględne. Niektórzy z nich traktują swój fach jako swego rodzaju sztukę, z której są wyjątkowo
dumni.


EDIT 20.07.2008:


Ok, zarejestrowałam się, posprawdzałam klasy i podklasy dostępne na Amadrei (poświęciłam się i co rusz resetowałam postać xD ) i proponuję wprowadzić kilka zmian. Mam nadzieję, że pomysł się spodoba, choć mamy...hmm...1 dzień do otwarcia gry? Dopiero teraz mnie olśniło (podobnie jak Aera z fabułą ^^), dlatego daję to wszystko tak późno. Dobra, czytać i oceniać! Mamy mało czasu.



Proponowane profesje (i podklasy wyłącznie fabularne)


Wojownik:
- Łucznik
- Najemnik
- Barbarzyńca
- Fechmistrz
- Gladiator
-bez specjalizacji


Rzezimieszek:
- Skrytobójca
- Szpieg
- Kieszonkowiec
- Truciciel
- Rabuś (złodziej)
- bez specjalizacji


Rzemieślnik:
- Szkutnik
- Jubiler
- Hodowca
- Fleczer
- Kowal
- Kaletnik
- Górnik
- Zbrojmistrz
-bez specjalizacji



Pieśniarz (bard)
:
- bez specjalizacji



Artysta:
- Poeta
- Malarz
- Rysownik
- Rzeźbiarz
- Aktor
- Tancerz
- bez specjalizacji



Myśliwy:
- bez specjalizacji


Mag:
- Mag ognia
- Mag powietrza
- Mag ziemi
- Mag wody
- bez specjalizacji



Druid:
- Zielarz
- bez specjalizacji


Łowca:
- Łowca nagród
- Łowca wynaturzeń
- bez specjalizacji


Uczony:
- Wynalazca
- Alchemik
- Biolog
- Astronom
- Lekarz
- bez specjalizacji


Handlarz:
- Uczciwy kupiec
- Naciągacz
- bez specjalizacji



Jak widać w każdej profesji pojawia się "brak specjalizacji" (a niektóre z nich żadnej podklasy nie mają). To dla tych, którzy chcieliby odgrywać jakąś inną podklasę, która nie została wymieniona, albo dla tych, którzy jeszcze się na żadną z nich nie zdecydowali. Resztę profesji opiszę jeszcze dziś i wrzucę do tego tematu. Wiem, że tego jest dużo, ale ja jestem zwolenniczką dużej różnorodności Lepiej dać graczom od razu tyle klas i podklas do wyboru, niż czekać później, aż zaczną zadawać jakieś pytania, czy takim a takim to można grać. Poza tym to też na pewno urozmaici fabułę krainy.

Ostatnio edytowany przez Ahrairah (2008-07-20 09:56:25)

Offline

 

#2 2008-07-19 23:31:41

Aer

Administrator

Zarejestrowany: 2008-05-24
Posty: 69
Punktów :   
ID: : 2

Re: Profesje

Wow... Dzięki Shaa ;]. Jesteś niezastąpiona .

Offline

 

#3 2008-07-20 10:09:27

Ahrairah

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-07-03
Posty: 13
Punktów :   

Re: Profesje

Aj tam, bez przesady ^^ Post był edytowany, proszę zapoznać się z dodatkami ;D

Offline

 

#4 2008-07-20 12:46:05

Kadar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-05-24
Posty: 64
Punktów :   
ID: : 1

Re: Profesje

Aktualnie są opisy zrobione przez Aera. Ale możemy pozmieniać.
Co do samych podprofesji to nie wiem czemu aktualny nie pasuje:P oczywiście można dodać różne nowe. Ja też uważam, że więcej to lepiej. Ale
podprofesje fab są podczepione pod klasy mech. więc podprofesje są do: wojaka, maga, rzema, barda, łowcy, druida i kradzieja.
nie za bardzo widzę różnicę między łowcą a myśliwym. i rozumiem, ze mam dodać klasy uczonego i handlarza? Handlarza można chyba dodać jako podklasę rzema, si?


(\_/)
(O.o)
(> <)
Skopiuj Ten Opis i Pomóż Królikowi Zawładnąć Światem!!

Offline

 

#5 2008-07-20 14:38:42

Sellanor

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-24
Posty: 6
Punktów :   

Re: Profesje

Hmm...jakby co to ja Aer, tyle że od kompa a nie chce mi się wylogować ^^.

Moje zdanie jest takie. Opisy podmienić mozna, ale nie bardzo widzi mi sie podmienianie TERAZ podklas. Bo same nazwy i opisy to chwila, ale trzeba by opisać Umiejętności etc etc. A skoro jutro startujemy... Jestem za zmianą nazw, ale mimo Twej pracy może przynajmniej na razie darujmy sobie dodawanie nowinek...

Offline

 

#6 2008-07-20 15:05:42

Ahrairah

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-07-03
Posty: 13
Punktów :   

Re: Profesje

Róbcie jak chcecie, ja jak zwykle podrzuciłam jedynie propozycję ^^ Jeżeli dodanie nowych profesji czy podklas to problem, trudno, rozumiem. Chciałam spróbować, nic więcej Ale wciąż się martwię, czy wyrobicie się ze wszystkim na czas, ja osobiście ledwie nadążam.

Offline

 

#7 2008-07-20 15:12:11

Kadar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-05-24
Posty: 64
Punktów :   
ID: : 1

Re: Profesje

Dodać dodamy kiedyś, ale jeśli mamy sie wyrobić to nie można wszystkiego zmieniać w ostatniej chwili.


(\_/)
(O.o)
(> <)
Skopiuj Ten Opis i Pomóż Królikowi Zawładnąć Światem!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sp21klasa6.pun.pl www.pa-forum.pun.pl www.nos-nostale.pun.pl www.zonk.pun.pl www.bg.pun.pl